Efter min "bloggtorka" (som jag kallar det i brista på annat) kan jag ju lika gärna fortsätta blogga..

.. om konserten jag var på för exakt en vecka sedan. Orsaken till detta inlägg var de som stod på scen, Linkin Park. Jag är inte deras största fan men kan flera låtar utantill och jag tycker de är bra.
Bandet består av sex eller sju killar och de kör en stil jag inte minns namnet på, men det är rapp blandat med growl (stavning?) och sång.

Entrén var asbra! De lyckades bygga upp spänningen genom att släcka ner hela globen så att kamerablixtar och mobiler blev den enda ljuskällan samtidigt som rök la sig runt scenen. Publiken blevr hysterisk och spänningen gjorde att jag rös. Riktigt proffsigt gjort!

Gällande musiken så spelade de igenom låtarna utan avbrott och mycket ljus/bild-effekter som jag tyckte framhävde låtarna så att de blev ännu starkare. Jag tror de spelade i stort sett alla låtar från den senaste albumet men även "Numb" "Crawling", "In The End" och "What I've Done" så jag var nöjd!

Jag tycker att konserten var mycket bra och proffsigt gjord! Det jag saknade var en låt ("Leave Out All The Rest")och en presentation av bandet eftersom de var så många, haha..



Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback