Orsaken till min träningsvärk

 
Sommar..
 
Igår så red jag som vanligt på morgonen och jag fick varken Manne eller hans syrra Riviera utan jag fick Twice. Twice har jag ridit två gånger för kanske ett halvår sedan och det jag minns är att hon kan bli väldigt stark och tung. Lektionen gick helt okej. Vi red mycket på volter i både ökad och minskad trav och galopp och det var väldigt jobbigt och jag blev helt slut i armarna.
Jag är en person som rider från det att jag sitter upp tills jag sitter av, med hela kroppen och dessutom gör ljud (vet ej varför) när det är extra jobbigt så jag lät en del, haha. Vet inte vem som frustade mest, jag eller Twice ;)
 
Btw så var det strömavbrott när jag kom till stallet så det var helt mörkt eftersom det finns ganska få fönster. Strömmen kom på igen när vi gick in i ridhuset men frösvann igen efter halva lektionen. Åt ingen lunch innan jag ledde handikappen eftersom toasten inte funkade. Fick äta lunch halv två, men det gick bra.
 
Jag tror att jag har en liten svacka med ridningen. Förut gick det verkligen superbra varje lektion men det gör det inte längre. Jag skulle inte säga att det går dåligt, det går helt enkelt sådär och jag får inte riktigt till att de går på tygeln helt. Det kan bero på dagsformen på både mig och hästarna plus att jag nu rider hästar som jag inte ridit innan och de kräver en annan ridstil. Jag känner också att jag har tappat min kondis och mina muskler och de märks när jag rider. Jag rider också mer med armarna och inte med överlivet vilket gör att jag inte orkar "hålla" hästen och då tappar de formen. Jag försökte tänka på att rida med magen igår och det märks eftersom jag har träningsvärk idag, så det går framåt. Nästa vecka är det sista gången innan jul, ska se om jag inte kan boka in en privatlektion på lovet, det vore super!

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback