Det kan ju nte gå bra jämt..

Eftersom det är lördag idag så har jag varit i stallet på morgonen. Red Manne igen, men idag gick det inte lika bra som det brukar göra.
Vi jobbade mycket med skänkelvikningar, både i skritt och trav och det gick både bra och dåligt. Ena varvet var lättare och gick jättebra och andra var svårare men jag fick till det några gånger i allafall, alltid något. Galoppen kändes bra, som den alltid gör på honom, han var mjuk och lyssnade på både skänkel och avsaktning, han blev inte lika stark som han brukar bli.
Försökte ha ett högt tempo på honom eftersom tempot påpekade min ridlärare förra gången, men det kändes som om han sprang iväg och håller jag emot blir han stark och jag får ont i fingrar och händer. Skulle nog gjort fler halvhalter än vad jag gjorde..

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback