Rammstein Globen 17/2-12

Har helt glömt att berätta om konserten jag var på förrnågora veckor sedan (17/2). Jag var i Globen och såg Rammstein. Inte helt min typ av musik, jag kände bara igen två låtar. Bästa låten var "Du Hast" där publiken fick sjunga med hela introt. Jag gillade entrén, Rammstein kom in från läktarsidan, en bro över publiken fram till scenen , riktigt annorlunda!

Rammstein är tysk hårdrock och konserten var mycket show. Eldeffekter, ljuseffekter, inövade steg, glitter, konfetti och någon surfade på publiken i en gummibåt. Det var väldigt underhållande eftersom det hela tiden hände något nytt och ett felsteg kunde göra att någon skadade sig på riktigt, tex så pratade de i högtalarna innan konserten började om nödutgångar vilket aldrig har hänt tidigare.

Men eftersom det var så mycket show undrar jag om bandet verkligen litar på sin musik, eller om dom känner att dom måste ha effekterna för att de ska hålla? Hur som helt var det en bra konsert, det ända dåliga var att det inte fanns några bildskärmar så gruppen var väääldigt små, haha












Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback