Ny kategori

Tar en paus i mitt pluggade och kan berätta att jag lagt till en ny kategori, ridning.
Även om det kanske inte märks så mycket i bloggen så är ridning och hästar ett stort intresse, och jag önskar att veckan hade fler dagar så jag skulle kunna rida mer men ändå fortsätta med fotbollen.

Jag började rida i fyran/femman tror jag. Då red jag på islandshästar på Fors Gård. Där var det ca 5 personer i gruppen så när jag bytte stall till Sundby, där vi är 12/13 varje lektion var nästan som en chock haha.

Jag rider och har alltid ridit en gång i veckan, ramlat av kanske 20 gånger, börjat gråta på hästryggen av frustration, blivit riktigt förbannad på en häst, blivit trampad på, vunnit priser på ridläger, ridit små shettisar och stora hästar så jag knappt kommer upp, ridit ute i spöregn, fått solbränna efter ridhandskarna på sommaren, galopperat på stranden i både Danmark och Tunisien vilket är ett av mina bästa minnen!
Att hantera ett djur med flyktinstinkt på ca 600 kg är inte lätt alla gånger men man lär sig så otroligt mycket av att hantera hästar


En av mina favorit hästar, Twice


I Danmark för något år sedan


Min favorithäst Manne som jag har haft flera lektioner i rad och det är superkul!!

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback