Baron

Baron fin

I lördags red jag denna fillur, Baron. Vi red över bommar/små hinder på volter och snett igenom.
Jag gillar vanligtvis inte Baron för han är rädd för allt, han är rädd för bommar och hinder och springer vid sidan eller stannar, han är rädd för läktaren och genar om han kan, han är rädd för ljud och så vidare. Sedan är han även hälften islänning, så istället för att komma fram i trav så passar han.. Sen tycker jag inte hans galop är något vidare skön heller

Men i lördags så gick det väldigt bra, han sprang inte vid sidan av hindren och han stannade inte heller utan gick rakt på. Fick honom även på tygeln och då blev han mycket roligare att rida eftersom han blev mjukare och svarade bättre för skänklarna, så han har växt lite i mina ögon haha ;)

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback