Rigning

Förförra ridningen hade jag Amazing, och det gick inte alls bra. Hon är sur som tusan och man kan tex inte sitta ner och fatta galopp utan man måste stå upp. Vanligtvis brukar hon vägra galoppera och bara stå still, men det hände inte mig så det är ju alltid något.

Förra gången red jag Olympia, ännu en sur dam. Ogillar andra hästar och även på henne måste man stå upp i galoppen. Hon blev ändå fin på slutet, men innan det var det inte kul..

I lördags red jag Manne igen och det gick jättebra! Fick till skänkelvikningarna och som vanligt var galoppen jättefin! Fick honom på tyglen mycket snabbare än vanligt, men eftersom jag inte hade handskar gled tygeln och jag tappad honom, lite surt. Men tror nog att det var en av våra bästa lektioner!

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback