Min dag är gjord - fick favorithästen!!

Idag hade jag som vanligt ridning på morgonen, veckans höjdpunkt! Idag fick jag min favorithäst Manne och jag var tvungen att kolla en extra gång bara för att vara säker, och jag blev asglad! Han försöte bråka lite i spiltan men det visste jag han skulle göra och han har ändå ingen chans ;)
Vi hade tyvärr markarbete (förberedelse inför hoppning, man går över bommar osv) för jag hoppades få jobba honom i dressyr, som jag tycker är askul, menmen.

Vi travade över bommar längs ena långsidan, sedan ut i bortre hörnet, vänd där snett igenom till medellinjen, mellan två bommar längs medellinjen, sen vänd ut mot spåret igen om de närmsta hörnet igen. Det var mycket att hålla reda på så jag "hann" inte riktigt tänka hur jag skulle göra få att få Manne ännu mer på tygeln. Han gick som att han var på väg ner, förutom i galoppen och skritten då var han asfin och även på böjda spår i traven. Jag älskar att galoppera på Manne eftersom han har en sån skön galopp och jag vet exakt hur jag ska forma och jobba honom så han går på tygeln. Så på det stora hela gick det bra, han blev stark i slutet så då faller jag fram lite och tappar sitsen en aning, så det måste jag tänka på tills nästa lektion

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback