Visst fan kan man äta en semla utan att hänga upp sig på kalorierna!!

Jag har en hangup på det här med vikt och träning. Till exempel när jag hörde på radion något om att "hur ska du få bort dom där extra kalorierna från den feta grädden på semlorna, jo dansa till 45 hits non stop..". Visst, det kanske inte var menat något speciellt utan bara för att få göra reklam för sin station. Men budskapet blir ju helt fel. Ska man inte kunna äta en semla på fettis-dagen utan att behöva tänka på hur man ska förbränna bort kalorierna? Vad är det för sjuk tankesätt?? Att inte kunna unna sig något, någonsin? Bara för att du äter en semla betyder det inte att du går upp i vikt, det krävs ganska många fler semlor än så.
 
Visst, det är inte bra att äta onyttigt varje dag, och det kan vara bra att bara ha två godisdagar. Men det betyder ju inte att man aldrig får bryta mot detta. Ibland måste man unna sig något bara för att det är gott. Livet består ju till så mycket av att äta någonting, frukost, lunch, mellanmål, middag eller efterrätt. Jag tycker det är sjukt att hänga upp sig på kalorier som jag hör många gör idag. för återigen att bli nöjd med sig kropp börjar inifrån!!
http://www.swea.org/webarchive/data_foreningar/barcelona/Semla.jpg

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback