Horse

 
I lördags var det första ridningen för iår och jag var supertaggad! Men eftersom jag inte hade sovit någonting alls under natten så gick jag in utan förväntningar.
Jag red Riviera och denna gång höll hon inte alls på med huvudet som hon gjorde förra gången så det var en vinst redan där! Lektionen gick bra, vi red mycket skänkelvikningar och på voltermen men jag fick väldigt ont i händerna och armarna, så mycket så jag var tvungen att skritta och stretcha mina fingrar. Smärtan kommer inte för att tyglen glider utan för att jag spänner mina händer statiskt samt håller hästen enbart  i händerna vilket gör att jag får jätteont tillslut. Det påverkar också min ridning eftersom jag inte kan "reglera" tyglen och tex ta extra i yttertygeln vid skänkelvikningarna. Jag försöker göra det, men eftersom handen är spänd i max-läge så går inte det. Så efter ungifär halva lektionen när jag kommit fram till detta så hade jag medvetet lite för ¨ånga tyglar för att lättare kunna rida med magen och sen försökte jag hela tiden tänka på min sits och "strunta" i hur Riviera gick.
Detta gav resultat eftersom i söndags och måndags hade jag en enorm träningsvärk i magen men även i armar, axlar, lår, ljumskar, rygg, rumpa, ja, över allt utom vaderna. Att säta benen i kors är omöjligt utan en grimars haha.
 
Efter att jag nu har insett att jag använder mina händer helt fel så måste jag nu lära om vilket är oerhört svårt eftersom jag nu har vant mig att rida "fel". Och eftersom jag bara rider en gång i veckan så kommer detta ta tid att lösa, men det får bli mitt nya mål, rida med magen!

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback