Jag vill säga alive

true | Tumblr
 
Just nu så är jag "just breathing". I ridningen så finns det ett uttryck som heter "att åka häst" det betyder att man bara sitter på hästen och inte gör något, utan bara åker med. Men när man rider så arbetar man hela tiden och kämpar för varje steg hästen tar. I nuläget så åker jag häst fast på livet, om ni fattar vad jag menar. Jag bara "är" istället för att leva.
Jag har inte gett upp mitt liv helt, men det som jag nämnde tidigare, att det känns som om jag slösar bort vissa dagar.
 
Jag vill göra en förändring men vet inte riktigt hur, eller jo jag vet, men eftersom förändring är lite skrämmande så är det enklare att fortsätta i samma spår som jag gör nu. Men jag måste ta mig i kragen. få ändan ur vagnen och allt det där för jag vill inte sitta och vara halvnöjd med mitt liv, jag vill vara helt nöjd.
 
Förändringar:
- Jag vill få mer pengar så jag kan börja spara till en resa eller lägenhet, alltså måste jag jobba fler timmar
- För att jobba mer måste jag be Donken om fler timmar eller skaffa ett extra jobb
- Jag vill plugga i framtiden, alltså måste jag titta igenom utbudet av utbildningar
- Jag vill träffa mina vänner mer, alltså måste jag anstränga mig mer och planera bättre så vi hittar en dag att ses
- Jag vill fortsätta att träna tre gånger i veckan varav två på Sats, alltså måste jag planera mina lediga dagar så jag kommer iväg
- Jag vill få klart mitt rum hos mamma, alltså måste jag rensa och hitta bilder att fylla väggarna med

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback