Update


Idag har jag jobbat och varit på bio med pappa.
Annars så har jag börjat söka jobb och så smått tagit tag i min kost. Jag faller lätt in i bekvämlighet och äter Donken-mat när jag jobbar för att jag är lat (och ääälskar dubbel cheeseburgare!).
Den maten är ju inte så bra så har haft matlådor och när jag föll för frestelsen här i torsdags så åt jag äpplen istället för pommes vilket är en förbättring.
Jag har också blivit duktigare på att bara äta onyttigt på fredagar och lördagar vilket är en utmaning när blodsockret är lågt.
Jag försöker också ligga i sängen vid tio så jag får sova och, till sist, har jag börjat gå längre promenader med Linus för att få in någon typ av träning.

Alla nya vanor handlar för mig om att ta små realistiska steg, ett nytt tänk och att undvika att falla in i gamla vanor genom att planera och lära från mina misstag. Jag vill känna mig pigg och stark och må bra som i somras. Då var jag duktig och åt bra, tränade 2-3 gånger per vecka och då mådde jag bättre och sov bättre och livet kändes roligare. Det är nämligen lite mörkt i höstmörkret just nu..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanonbild!! Du e' så klok! Håller tummen för dej. /E

2015-10-24 @ 23:39:43

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback