5 snabba hårtips

1. a) Borsta, slit inte
Jag hade inte tålamod till detta när jag hade mitt höft-långa hår så jag slet och drog i det vilket inte alls är bra utan bara förstör håret.
1. b) Borsta aldrig blött hår
Det sliter en hel del.
Får du tovor efter duschen? Borsta håret innan du duschar så minskar du trassel, annars finns det alltid balsamspray.

2. Tvätta inte för ofta
Det räcker med var tredje dag annars kan du torka ut din hårbotten och håret blir fettigt snabbare. Hett tips är torrschampo, då ser håret fräscht ut längre!

3. Sov med fläta
Då trasslar håret inte till sig under natten. Vill du inte ha håret lockigt så gör flätan lös.

4. Värmeskydd
Precis som det låter så skyddar det håret från värmen från hårfön, platt- och locktång

5. Kokosolja
Du har säkert hört det förut men kokosoljan är super, gör håret lent och mjukt.
Smörj in i håret (topparna) och låt det sitta några timmar (t.ex. så kan du sova med det), sen tvättar du håret med schampo två gånger och sen balsam som vanligt.

Jag försöker alltid följa detta och upplever att jag tappar mindre hår och att det är lenare och mer välmående än innan

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback