Sminktips

1. Applicera med borste
Lägger du concealer, fundation eller linkande med fingrarna så kan du föra över bakterier från fingrar till ansiktet.
 
2. Tvätta borstar regelbundet
Annars samlas bakterier i borsten som du överför till ansiktet.
Jag tvättar mina borstar en gång i veckan och lufttorkar de alltid med "strå-delen" lutandes neråt så vattnet rinner av och inte förstör limmet.
 
3. Youtube
Vet du inte hur man lägger countor, gör en sotning eller får till brynen, googla! Det finns hur många instruktionsvideos som helst och sen är det bara att öva, öva, öva!
 
4. Ljuset
För mig är det jätteviktigt att jag har rätt ljus när jag sminkar mig. Det får inte vara för starkt, mörkt eller kallt ljus och absolut inga skuggor. Då kan det se ut som att man har mörka ringar eller är ojämt när det bara handlar om ljuset.
 
5. Våga fråga
Vet du inte vilken nyans på fundation du ska ha eller vilken mascara du ska välja så fråga personalen på Kicks, Åhléns, Make Up Store eller vart du nu är, för det är deras jobb att försöka hjälpa dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback