Varför jag älskar lyckliga slut

Och så levde dom lyckliga i alla dina dagar!
De bästa filmsluten är de som slutar lyckligt. Killen får tjejen, alla hjältar överlever, skurkarna gör det inte eller åker in i fängelse och så vidare.
Oftast så är det så att jag inte gillar filmer som inte har lyckliga slut. Till exempel så har jag aldrig sett Titanic för jag vet ju hur den slutar, han offrar sig för henne, och sen dels för att jag bara kommer gråta så mycket.
Anledningen till att jag älskar lyckliga slut är för att resten av världen är så hemsk, det finns inte mycket rättvisa, dom goda människorna dör och folk som begår brott, är elaka och dåliga människor kommer undan med det.
I livet finns det ingen som helst garanti för att få ett lyckligt slut vilket skrämmer mig. Man vet aldrig vad som kommer att hända.
Därför vill jag att när jag ser på film så ska filmen vara varm, lite rolig och med ett lyckligt slut så jag får fly verkligheten till en bättre och mer rättvis värld en liten stund.
The Notebook

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback