Novisch

I måndags började novisch-veckorna med res tema, vilket innebär att alla som ska börja på Helsingborgs campus samlades klockan 11 i park precis där jag bor för registrering och band kring armarna. Sen blev vinindekade i olika lag/grupper med faddrar och olika outfits som passar gruppens resetema. Min grupp är friluftsliv eller något, och vi har gula reflexvästar med en plastmugg hängandes i sidan. Asfula men då bra eftersom man lätt ser vilka som är min grupp både ute men även på klubbarna.

I måndags bjöds det på öl och cider medan alla blev indelade i grupper och sen gick vi till konserthuset och lyssnade på klassisk musik och gick på pubar.
Tisdag motses vi 12 och åt/drack i en park innan pubrundan som avslutades på en klubb med dans där jag och min kompis stannade tills stängning. 
Igår var det skattjakt där vi gick runt i hela Helsingborg och löste gåtor och gjorde utmaningar för att samla poäng innan vi förfestade i samma hus där jag bor med musik och beerpong. Vid halv 11 gick vi ner till hamnen och tog färjan till Helsingör för att gå på klubb som är abonnerad bara för oss. Då åkte vi hem runt fyra om jag inte minns fel.
Idag är det aktiviteter och utomhusbio i parken precis där jag bor.
Det är väldigt långa dagar men bra organiserat och det finns alltid två nyktra kaptener som måste stanna tills sista nollan i gruppen gått.

Det är väldigt kul och det känns som att jag är på ett vuxen kollo med alkohol, och just nu är skola och plugg rätt långt bort!


Kommentarer
Postat av: cg

Du äter väl ordentligt och dricker inte för mycket!! hahaha

2017-08-26 @ 16:11:01

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback