Foo Fighters LIVE

Stort försenat, men bättre sent än aldrig.. Foo Fighters på Stadion den 22 juli.

För det första
så var det utomhus vilket gör att ljudet automatiskt blir sämre på grund av vind, så ibland hörde jag ingen sång alls, eller ingen gitarr. Det drar ner det hela för mig, så det är en aning irriterande..

För det andra satt jag för långt borta för att få till några bra bilder plus att det stod ett gubbgäng som snackade igenom hela konserten framför mig (vilket gjorde att jag ville kapa av huvudet på dem så att jag kunde se något..!!) så jag tittade nästan bara på bildskärmarna.

Början var ösig och bra, "Bridge Burning" och "Rope", båda från nya plattan var lite som dynamit! Men snäppet vassare var hitten "Pretender". Hela stadion exploderade, så jävla underbart!!

Men efter kanske sju låtar vart det tråkigt eftersom Foo Fighters spelade låtar jag inte hade hört innan vilket drog ner tempot. Men dom stora hitsen var grymma, och publikens allsång var häfftig! Låten ("Best Of You) är slut men publiken fortsätter sjunga och Grohl ser en blandning av förvånad och fascinerad ut!


På det stora hela var det en bra konsert med härligt ös.
Inte samma showiga som Green Day eller samma användning av olika instrument och bakgrunder som Linkin Park, här var musiken i centrum och jag tycker det var skönt för en gångs skull!



Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback