horse

 
Som vanligt red jag i lördags och det gick sådär. Jag hade Riviera (som är halvsyskon med Manne) och henne har jag ridit ett fåtal gången så jag visste inte vad jag hade att förvänta mig.
 
Vi höll på mycket med volter, öka och minska traven, halva volten galopp och andra halvan trav och lite serpentiner i slutet. Övningarna i sig gick bra, hon minskade, ökade och fattade på de rätta ställena men hon var inte jättemjuk eller gick speciellt mycket på tygeln.
Riviera "faller" lätt ut mot väggen och är väldigt annorlunda mot Manne som går mer rakt så att säga. Sen höll Riviera på mycket med huvudet vilket gjorde att jag tappade lite balans och tygeln gled lite varje gång och då tappade jag också henne mer och fick börja om. Att hon höll på med huvudet (fick jag höra efteråt) berodde på att tygeln var för lite lång. Så det är väl vad jag ska tänka på tills nästa gång, det, och rida mer för mig. I lördags blev det så att jag höll undan för de andra och skärde av så mina egna vägar blev sämre..
 

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback