Stora plutten

Förra lördagen så var det sista ridningen för terminen och jag ville såklart ha min favorthäst Manne, men eftersom han var skadad så fick jag Mattis. Han är ingen ponny, utan häst så han är ganska stor och hööög när jag ska lägga på sadeln.

Men han är jättesnäll men han var faktiskt min hathäst för något år sedan, för då fick jag rida honom hela tiden och han var jättejobbig. Han står i box och när jag skulle sätta på honom grimman snurrade han bara runt så jag fick be min ridlärare om hjälp, flera veckor i rad.. Sen nådde jag knappt upp att lägga sadeln, i ridhuset så körde han upp huvudet så jag fick inte över tyglarna och sedan kom jag knappt upp på honom eftersom när jag hade stiglädrerna så jag nådde med foten kunde jag knappt svinga över andra benet. Väl uppe var jag tvungen att snurra lädrerna..

Men tilslut vände det och han blev min favorithäst och jag fick honom även på ett ridläger och när vi hade tävlingar sista dagen fick vi en gul rosett!

Men i lördags så hoppade vi och eftersom Mattis är en stor herre behöver han mycket plats och mycket fart. Så jag gjorde mitt bästa och skänklade på honom, men eftersom alla andra i ridhuset var ponnys så finns det inte alltid plats, men det gick ändå hyffsat. Han blev faktiskt ganska fin och jag fick fram honom ordenkligt och snacka om att jag hade träningsvärk i dagar efteråt!!


Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback