Ridning

 
Jag red i morse och det gick inte bra. Vi hade markarbete (förberedning inför hoppning, bommar på marken) och jag red Baron. Baron är en snäll men otroligt feg kille. Han är delvis islänning (de har 5 gångarter istället för 3) så han ha inga rena gångarter utan han blandar tex galopp och trav och det känns jättekonstigt. Sen är han även rädd för kortsidan där läktaren är så han vill gena flera meter plus att han är rädd för att gå över bommar. Så förutsättningarna var inte på min sida..
Hela lektionen kändes konstig, han kändes slö, seg och långsam men jag vet inte om hans steg är så? Det ändå som gick bra när vi galopperade över en bom sen några språng till ett litet hinder och sedan en sista bom längre fram. Eftersom Baron är feg behöver han bra med fart för att våga och jag ramade in honom bra så det gick riktigt bra! Men annars så tänker jag glömma denna lektion..
 
Efter lektionen åt jag lunch sen ledde jag handikappen som gick riktigt bra plus att det är väldigt kul! Kom hem vid tre duschade och däckade sen i soffan tills middagen haha

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback