Lördag, den långa versionen

Ridning
Lördagen började med ridning och jag fick Olympia. Olympia är en grå dam med en tendens att bli sur runt andra hästar och när man ska galppera. Hon är lite trögstartad och behöver en galopp innan hon är helt med på noterna, som att hon kommer igång då och det går alltid mycket bäätre efter att man har galopperat. Jag var inte helt nöjd med att få Olympia (och har inte ridit henne på flera år)men gav mig fan på att nu skulle hon gå fram och jag skulle få henne mjuk.
 
Självklart (med min tur) tog det säkert halva lektionen innan vi galopperade så snacka om att jag fick kämpa med henne! Men det gav resultat, hon gick på tygeln innan galoppen och det känndes jävligt bra! I själva galoppen bröt hon av och jag gjorde allt jag kunde för att få henne att hålla galoppen och jag blev riktigt skitförbannad på henne. Jag pratade rakt ut till henne när hon bröt av, typ "skämtar du eller?!!" eller "men va fan, kom igen", så inne är jag i vad jag gör. Efter galoppen var hon verkligen jättefin så det gav nog resultat ;)
 
Fotboll
Senare samma dag så hade jag match med damlaget i regnet. Det är annorlunda att spela med damlaget, än med f18, jag är inte van vid deras tempo eller spelstil, men jag gav verkligen allt jag hade, även fast det var blött som tusan. Jag blev fälld (nu har jag flera blåmärken) i straffområdet, hade två målchanser, sprang tills jag fick sura uppstötningar jag gjorde verkligen allt jag kunde och det var så otroligt kul!
 
Gammal, från Enskede-tiden

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback