Ridning på Oliver

Hej!
 
Snacka om att det var seg att gå upp i morse, det värsta var när jag verkligen trodde jag hade dått upp men sen vaknat och insett att det var en dröm..
 
Idag red jag Oliver som har ett väldigt stort steg, okänslig mun och fast han är ponny känns han väldigt stor. I början var jag inte alls med i hans tempo och jag hann inte gå ut i hörnen för vipps så var hörnet borta, allt gick så fort! Kändes väldigt konstigt och jag kände mig väldigt lite på honom haha!
 
Vi jobbade mycket med att få ett bra tempo (så att gas och broms fungerar), böjda spår, volter, skänkelvikningar och lite galopp. Över lag gick det bättre än bra men inte riktigt jättebra. Jag hade svårt att känna om skänkelvikningarna var bra i traven och jag visste inte hur mycket jag kunde ta i munnen och hur mycket jag måste möta upp med skänkeln utan att han saktade av, men det beror nog på att jag bara ridit Oliver en gång innan. Galoppen kändes bra, jag formade honom bra, han gick ut i hörnen, svarade på avsaktningar, kändes inte så stel, mer stor. Jag fick honom på tygeln men så tappade jag honom, han gick ner, jag tappade osv, hade nog liiite långa tyglar och så måste jag räta upp mig mer. Men det var en positiv överraskning och ganska kul att rida honom även om jag är helt slut i låren!!
Oliver fin
Sundby RK

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback