Nej till utstickande revben

Jag skrev innan om kalorerna i en semla och en annan sak jag tycker börjar bli skrämmande är alla träningsbilder på instagram. Inspirationsbilderna där (ofta) en solbränd, smal tjej visar upp sin tränade mage. Men saken är den att hennes revben och höftben ofta sticker ut. Och bilder är då taggaed med "thin", "perfect", "inspiration" och så vidare. Fine, bra med ispiration och viljan att få en stark kropp men själva idealet är sjukt. Att folk tycker att en trådsmal tjej med utstickande revben är en inspiration? Jag tykcer hon ser läskig ut, nästan anorektiskt med muskler typ.Träningsinspiration för mig är en tränad person där revbenen inte syns!
 
http://www.mondoblog.se/nopainnogain/files/2012/03/20120330-111249.jpg

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback