Tips - "The September Issue"

Bildkälla
 
Nu tänker jag tipsa om en bra dokumentär jag har tittat på många gånger, nämligen "The September Issue".
Dokumentären är från 2009 och följer Vogues editor-in-cheif Anna Wintour bakom kulisserna när hon och hennes kollegor sätter ihop 2007:s september nummer, vilket är årets viktigaste nummer.
Jag gillar dokumentären för jag tycker att det är kul och intressant att följa hur de sätter ihop numret. Sen så ser jag även likheter mellan dokumentären och filmen "Djävulen bär Prada" som är inspirerad av Anna Wintour.
Lättsam att se på med interljuver, scener från välja kläder till plåtningar, genomförandet av plåtningen, sållandet av bilderna från den, möte med designers, visningar och mycket annat, absolut sevärd!

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback