Music = memories

 
1. Green Day - "21st Century Breakdown"
Introt får mig direkt att minnas tillbaka till den 5 juli 2010 då jag såg dom på Ullevi. Jag kan höra publiken och jag kan se bandet komma in från höger och vinka som om det vore igår... Den bästa konserten jag sett och den bästa kvällen i mitt liv, garanterat!
Har nog aldrig känt mig så stark, inspirerad, förstådd och "jag klarar allt" som då music = power
 
 
 
2. Ronan Keating - "When You Say Npthing At All"
Tankarna går direkt till filmen "Notting Hill" som jag tittade mycket på, och började älska, när jag var yngre (mellanstadiet?) och låten symboliserar hela filmen så perfekt på något sätt. Jag lyssnade mycket på den på min första mp3!
 
 
 
3. Hoku - "Perfect Day"
Introt till "Legally Blonde" filmen som jag, såklart, älskar! Jag blir peppad av filmen och hur hon lär sig att ta för sig, stå upp för sig själv, och inte ge upp, allt det där klassiska ni vet. "Legally Blonde" är en sådan film jag kan se tusen gånger om och om igen och den är fortfarande lika bra!
 
 
 
4. Blink 182 - "I Miss You"
Vet inte hur många gånger jag somnat med denna låt på repeat, en riktigt safe-låt som gör mig lugn. Haft den på alla mina myslistor på Spotify i åratal och den är fortfarande lika bra. Men jag har ingen aning om hur jag hittade den..

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback