Lucka 13: Ett luciaminne

Vi har inte firat lucia så mycket i min familj, utan det har mest varit i grundskolan, men ett speciellt luciaminne jag har är från lågstadiet. Vi var tre parallellklasser som alla skulle sjunga på lucia för alla föräldrar. Varje klass hade röstat fram två lucior (eftersom det var två uppträdanden) och en reserv, vilket var jag (så nära haha). Jag blev tillfrågad av våran lärare om jag ville läsa en dikt i slutet vilket jag sa ja till. Så när alla klasser hade gått ut sjungandes på led med luciorna i täten stod jag kvar själv. Jag har ett svagt minne av att jag tyckte det var mycket folk, men det kan vara en efterkonstruktion...
Jag minns inte alls vilken dikt det var men jag minns att det gick bra och applåderna när jag gick ut.
Såhär i efterhand tycker att det var coolt av mig att jag vågade läsa dikten själv i aulan för så mycket folk!
 
Bild
 

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback