2 månader in

Jag tänkte skriva någon typ av utvärdering nu när jag faktiskt har bott i Helsingborg i två månader.
 
Skolan
Utbildningen känns rätt än så länge och jag trivs, sen att jag nog inte kommer klara det andra provet som jag skrev i måndags beror på att jag har haft otur och varit sjuk sen skolan började i princip. Nu känner jag mig frisk och kan plugga normalt och har en plan för omproven och det vanliga plugget.
Det är också väldigt skönt att jag bor så nära skolan (ca 10 minuter att gå) och inte behöver pendla, både kostnads- och tidsmässigt.
 
Flytta hemifrån till en ny stad
Jag tycker inte det har varit jobbigt att lämna familj och vänner (även om jag såklart saknar dom) vilket är skönt. Det som har varit svårast är att det är så mycket nya saker på en och samma gång, boende, miljön, hur man hittar till mataffären, bra restauranger, ny skola osv. Men det är gångavstånd till i princip allt vilket är praktiskt.
Eftersom jag flyttade själv utan att känna någon så är bra att dom flesta är i samma sits, man känner ingen. Så tack vare nollningen i början har jag hittat folk att umgås med.
 
Mat
Jag gillar ju inte att laga mat men det går ändå bra, jag hämtar aldrig mat från alla pizzerior som ligger överallt, utan lagar alla måltider. Pasta, lax, kyckling, köttbullar, wokmix, grönsaker, ägg och frukt i olika former. Alltid gröt till frukost (för det är så gott!), har tillfälligt tröttnat på cola så dricker vatten och te.
 
Överst är fryst och under är färdiga matlådor
Saknar
Det enda jag saknar är Stockholm som stad med närheten till allting, utbudet och höghusen.
Sen saknar jag Linus, i början drömde jag om honom flera gånger, men det börjar bli också lägga sig lite.
 
Överlag går det bra, jag har rutiner som fungerar, jag håller mina köp inom csn, det jag behöver fixa är gymkort så jag håller mig frisk *pepparpeppar

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback