Gjort är gjort



Förut tänkte jag på vad som hade hänt om jag hade agerat annorlunda i livet, gjort annorlunda val. Jag tänkte på frågor som "hur hade mitt liv sätt ut idag? Hade jag haft fler vänner? Hade jag rest mer? Upplevt mer? Haft det bättre?". Och den största och jobbigaste frågan, "Valde jag fel?".
Idag så har jag slutat tänkte så för att jag får inte ut någonting av det. Det är bara slöseri med tid att tänka på "vad som hade kunnat vara" det är mycket bättre att se framåt istället. Det är ju där jag har en chans att påverka, gjort är ju redan gjort. Och hade jag valt annorlunda så hade jag ju inte varit den jag är idag och jag är stolt över den starka person som jag faktiskt nu är!
Enda gången jag idag tittar bakåt är för att se hur långt jag faktiskt har kommit och det ger mig en fet egoboost!
Skit i att ångra val, ta lärdomen med dig och se framåt så blir det mycket bättre nästa gång, det är inget slöseri om du lärde dig något, det tog mig bara lite tid att inse det.

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback