Inga ord

Idag så träffade jag Aurelie i Farsta för en fika och lite snack innan jag åker till Turkiet på måndag (!!!) och vi kom in på ämnet människor. Mer specifikt människor som inte kan upföra sig som mäniskor i olika sociala situationer i sociala medier.
Jag vet inte om ni har sätt det men på Facebook finns det nu en grupp som heter "Snubbarna". Dom får inskickat av (majoriteten) tjejer konversationer (sms, chattar av olika slag) där killar skriver hemska grova saker till dom. Anledningen? Jo, att dom inte svarar, eller säger att dom inte är intresserade. Dessa killar blir då så provocerade att dom kallar tjejerna för hora, fitta, bitch osv och en hel del grövre saker. Behöver inte ens bli avvisade för att börja attakera och min lilla undran är ju då VARFÖR?? Varför i helvete, rent ut sagt, har du rätten att skriva så till en annan människa? Och över ingenting? Svaret är att du har aldrig rätten att skriva så. Varför räcker det inte med ett "jag är inte intresserad"? Varför måste man då börja att attakera personen och kalla denne för massa namn? Mår man så dåligt så att man inte tål minsta avvsning? Och var är spärren i hjärnan att "såhär gör man inte"?
Jag förstår verkligen inte logiken bakom. Beror det på att det är bakom en skärm och man kommer undan med det? Kan man inte skilja på rätt och fel? Vanligt hyffs? Skulle man misshandla, mörda om man kom undan med det, eller är det skärmen som är avgörande? Man ser inte den andres reaktion, man klickar bara på skicka, så är det klart, skyddad bakom skärmen. Men ändå. Så jävla onödigt.
Jag tycker det inte är mer än rätt att dom läggs ut på Facebook med namn. Dom får stå för vad dom har gjort för detta är vidrigt.

Kommentarer

Kommentera här

Namn?
Kom ihåg mig?

E-mail (bara för mig):

Hemsida/blogg

Du vill säga..

Trackback